פינוי נוסף בקרוב? בית המשפט מודיע: חודש לפינוי

    "מביעים אכזבה מהחלטת בגץ לדחות רק בחודש את פינוי הבתים, תוך שהוא יודע שזמן זה לא יאפשר למשפחות לעבור לבתים החלופיים שהקמתם מתבצעת בימים אלה"
    מנדי אושר 1 Comment on פינוי נוסף בקרוב? בית המשפט מודיע: חודש לפינוי

    אטימות בית המשפט או חשש לנזק • מימוש צווי ההריסה לתשעת המבנים יבוצע בתוך כחודש • לדברי המשנה: "ניתן לחסוך את הטלטול הכפול מן הילדים" "לא יגרם נזק" • אכזבה בגינוסר • כללים חדשים לגבי התנהלות המאבק

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    "מביעים אכזבה מהחלטת בגץ לדחות רק בחודש את פינוי הבתים, תוך שהוא יודע שזמן זה לא יאפשר למשפחות לעבור לבתים החלופיים שהקמתם מתבצעת בימים אלה"
    22:11
    01.05.24
    נתי קאליש No Comments on בלעדי: הבחורים שנפצעו בפיגוע בירושלים מספרים על הנס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוחלט על ידי הנשיאה מרים נאור והשופט יצחק עמית כי מימוש צווי ההריסה לתשעת המבנים יבוצע בתוך כחודש, דהיינו עד ליום 5.3.2017. זאת לעומת דעתו של המשנה לנשיאה אליקים רובינשטיין, שסבר כי לתת הארכה בת שלושה חודשים לגבי בתיהן של המשפחות כפיר, אלדר, אטון, יהודה ופרי.

    נשיאת בית המשפט העליון צינה כי "למרות שהבקשה להארכת מועד של שלושה חודשים נדחתה, אנו מביעים תקווה כי בהגיע מועד הפינוי המבקשים יתפנו בדרכי שלום, כפי שהצהירו בתצהיריהם. לשום אדם אין זכות לנקוט באלימות כלפי רשויות החוק או כלפי כל אדם אחר"

    אך המשנה לנשיאת בית המשפט העליון ציין כי כאמור ער הוא "היטב לאזהרות ולהתראות שניתנו בעיתן, ולסימני השאלה על מועדי הכניסה לבתים, אך ראויה לטעמי מידת הרחמים, במקום ש, 22 במספר, ומקום שאין פלסטינאי האמור להיכנס לשטח כאן ועתה, שנגרם לו עוול בדחיה זו. לא נגרם איפוא נזק אמיתי לעותרים. האם נגרם נזק לשלטון החוק? לא אוכל לשלול כי יש צרימה בדחיה נוספת, אך שלטון החוק חזק ממנה הרבה, והוא בא לביטוי מובהק גם כך. "

    מדוברות בית המשפט נמסר כי: החלטה בבקשה להארכת מועד למימוש צווי הריסת מבנים ביישוב בעפרה קיבלו מסרים שתשובת בג"ץ לבקשת דחיית הפינוי תינתן בזמן הקרוב.

    מאהרן ליפקין דובר היישוב עפרה וממשפחות תשעת הבתים נמסר כי הם "מביעים אכזבה מהחלטת בגץ לדחות רק בחודש את פינוי הבתים, תוך שהוא יודע שזמן זה לא יאפשר למשפחות לעבור לבתים החלופיים שהקמתם מתבצעת בימים אלה". לדבריהם: "שופטי בגץ הפגינו אטימות כלפי רגשות המשפחות, האריכו את ייסורי ההמתנה ללא תוחלת והחמיצו הזדמנות להשיב שאריות אמון להיכל הצדק של המדינה. אנו דורשים מראש הממשלה להשלים כבר מחר את חקיקת חוק ההסדרה ולהפעילו לאלתר על מנת לשחרר את ההתיישבות מצבת הרדיפה וההרס, בה השמאל הקיצוני משתף פעולה עם אויבינו תוך שימוש בבגץ". עוד נמסר מדובר הישוב, כי תתקיים היום עצרת מחאה, העצרת תתקיים היום בעפרה בשלוש וחצי.

    בתוך כך וועד הפעולה והרב אבי גיסר הפיצו היום כללים למאבק כאשר בדברים נכתב : "נגן על בתינו בכבוד ובזקיפות קומה, לא בברזלים ולא באבנים, לא נפגע ברכוש פרטי או ציבורי"
    הדברים נכתבו בתוך עלון שהופץ בקרב בני הנוער ושכולל סעיפים נוספים.

    WhatsApp Image 2017-02-05 at 1.21.16 PM (1)



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כנראה שעושה להם טוב לראות יהודים מפןנים מביתם